‘Hρθε η ώρα να κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν και συγκεκριμένα στην ταινία “Μερικοί το προτιμούν καυτό” αναφέροντας μερικά fun facts της.
Βρισκόμαστε στο μακρινό 1929 στο Σικάγο της Ποταπαγόρευσης και της Μαφίας όπου δύο άντρες μουσικοί γίνονται αυτόπτες μάρτυρες μιας αλληλοεξόντωσης gangsters. Ψάχνουν τρόπο να γλυτώσουν έτσι σκαρφίζονται την εξής λύση: να μεταμφιεστούν σε γυναίκες με ονόματα Τζόζεφιν και Δάφνη και να επιβιβαστούν σε ένα τρένο με προορισμό το Maiami μαζί με ένα γυναικείο μουσικό συγκρότημα. Εκεί γνωρίζουν την Σούγκαρ Κέιν και τα μπερδέματα αρχίζουν….
- Σκηνοθέτης της ταινίας ήταν ο Μπίλι Γουάιλντερ γνωστός για τις μέχρι τότε ταινίες του ” Σαμπρίνα” και “Εφτά χρόνια φαγούρα”. Διασκευάζει με τον μόνιμο συνεργάτη του Άι Έι Ελ Ντάιμοντ τη γαλλική ταινία “Fanfare d’Amour” (1935) του Ρισάρ Ποτιέ, η οποία γυρίστηκε σε ριμέικ στη Γερμανία το 1951. Δυστυχώς, το σενάριο της πρωτότυπης ταινίας δεν σωζόταν και έτσι δεν μπόρεσαν να το χρησιμοποιήσουν.
- Ετσι, προκύπτει αυτό το σπουδαίο αριστούργημα του ομιλούντος σινεμά και της έβδομης τέχνης που γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία (ήταν η τρίτη ταινία της χρονιάς μετά από τα “Μπεν Χουρ” του William Wyler και την ” Ωραία Κοιμωμένη” της Disney). Επιπλέον απέσπασε το Όσκαρ κοστουμιών τα οποία σχεδιάστηκαν από τον Orry Kelly και ήταν υποψήφια μεταξύ άλλων για βραβείο σκηνοθεσίας και σεναρίου.
- Ο Billy Wilder ήξερε ότι ο Τόνι Κέρτις θα ήταν ο πιο κατάλληλος ηθοποιός για να ερμηνεύσει τον ρόλο του Τζο καθώς είχε δει τον νεαρό τότε ηθοποιό το 1953 στην ταινία του Τζορτζ Μάρσαλ Χουντίνι, ο βασιλεύς των μάγων (Houdini). Ο Γουάιλντερ θεωρούσε ότι ο Τόνι Κέρτις ήταν πολύ όμορφος και θα μπορούσε να πείσει με ευκολία τη Σούγκαρ ,που την υποδύεται η Μονρό, ότι είναι εκατομμυριούχος και πολυάσχολος.
- Πρώτη επιλογή για τον ρόλο του μουσικού Τζέρι ήταν ο σταρ Φρανκ Σινάτρα, ο οποίος τελικά δεν πέρασε ποτέ από casting για τον ρόλο. Ο ρόλος όμως δόθηκε στον Τζακ Λέμον, τον οποίον ο σκηνοθέτης είχε δει προηγουμένως στην ταινία Γυναίκες στα όπλα (Operation Mad Ball, 1957). Ο ρόλος αυτός έθεσε τις βάσεις της μακροχρόνιας συνεργασίας τους.
- Ο σεναριογράφος κατά την διασκευή ανέπτυξε τον ρόλο έχοντας κατά νου του τη Μίτσι Γκέινορ. Όμως όταν πληροφορήθηκε ότι η Μονρόε τον ήθελε πολύ αρχικά δεν το πίστευε ότι ένας τόσο απλός ρόλος θα την γοήτευε αλλά εν τέλει της τον έδωσε. Τhanks GOD!
Marilyn Monroe με τον σκηνοθέτη και διασκευαστή Billy Wilder στο Coronado κατά τη διάρκεια της ταινίας - Ο Γουάιλντερ γνώριζε ήδη την Μέριλυν καθώς την είχε σκηνοθετήσει στην ταινία του 1955 “Επτά χρόνια φαγούρα” (The Seven Year Itch).
- Η ταινία καυτηριάζει με κωμικό τρόπο τα πάντα επίκαιρα θέματα που αποτελούσαν και τότε ταμπού για την αμερικάνικη κοινωνία όπως, ο αλκοολισμός, η οικονομική κατάρρευση, το οργανωμένο έγκλημα, η σεξουαλική απελευθέρωση και η ομοφυλοφιλία.
- Η ατάκα “nobody’s perfect” που λέγεται στο τέλος της ταινίας καταδεικνύει το απίστευτο αλλά υπαρκτό μπέρδεμα συναισθήματος και επιθυμίας που αν μήτι άλλο σε κάνει να μειδείς γλυκά.
That’s all folks! See you to next one